Beter zichtbaar worden? Schakel een social media journalist in!

De Intertraffic in Amsterdam had de primeur: vier dagen lang blogde en vlogde een social media journalist van Leene Communicatie hier voor het programma Connecting Mobility van Rijkswaterstaat. Het resultaat? 380.000 impressies op social media. Bereik meer met social media reporting.

SocialMediaReportingVan 5-8 april 2016 bezochten duizenden verkeersprofessionals de meest gezaghebbende verkeerstechnologiebeurs ter wereld: Intertraffic Amsterdam 2016. Wij waren hier aanwezig in opdracht van het mobiliteitsprogramma Connecting Mobilty van Rijkswaterstaat. Onze social media journalist deed vier dagen lang verslag. Tweets, vlogs en foto’s waren te lezen en te bekijken op schermen in de stand én online te volgen via socialwall.connectingmobility.nl.


Posts met inhoud
Dagelijks zorgde de social media journalist voor posts met inhoud. Van korte video-quotes tijdens de dag via Twitter en uitgebreidere interviews op YouTube tot audioverslagen op SoundCloud en live verslaglegging via Periscope. Ook maakten we een wrap-up van de dag via Storify (lees de wrap-ups). Daarnaast zorgden we voor foto-impressies en retweets van andere deelnemers. De van te voren afgesproken hashtag (#smarttogether) zorgde voor het samenbindende element. Het leverde in totaal 380.000 impressies op social media op; een grote bijdrage aan zichtbaarheid en interactie.

Social media reporting
Ook u kunt een social media journalist van Leene Communciatie inschakelen. Social media reporting is ten slotte een onmisbaar onderdeel van een goede social media strategie. De social media journalisten van Leene Communicatie creëren en publiceren live deelbare branded content in de vorm van foto’s, vlogs, snackable posts en podcasts. Deze content is bestemd voor kanalen als YouTube, Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn, SoundCloud et cetera. Met als resultaat: een boost voor de zichtbaarheid en interactie op sociale platforms.

Meer weten? Bekijk onze pagina over social media reporting.