Maximale exposure voor oliebestrijdingsoefening Waddenzee

Maximale exposure voor oliebestrijdingsoefening Waddenzee3

Op 4, 5 en 6 september 2017 organiseerde Rijkswaterstaat voor het eerst een grootschalige oliebestrijdingsoefening: Olie Alert Waddenzee. Rijkswaterstaat vroeg ons om voor deze oefening een communicatiestrategie en PR-aanpak te ontwikkelen en uit te voeren. Samen met Maatschap voor Communicatie en ontwerpbureau VormVijf pakten we deze vraag op. Doel van de communicatie: maximale aandacht generen voor de oefening, Rijkswaterstaat profileren als oliebestrijder op de Waddenzee en de samenwerking met partnerorganisaties versterken.

Sterke verhalen: gevaarlijk maar kansrijk

Kracht van verhalen

Mensen horen graag verhalen: afgeronde vertellingen die volgens een begrijpelijke logica het begin met het einde en alles daartussenin verbinden. Een goed verhaal is tegelijkertijd een krachtig communicatiemiddel. Zó krachtig, dat het gevaarlijk kan worden. Want niet elk verhaal is per definitie waar.

Categorieën