Contact
Menu
Leene Inside

Leene Communicatie genomineerd voor Gouden Sabre Award

Met de Bed, Bad, Brood-campagne voor de Rotterdamse Pauluskerk heeft Leene Communicatie een nominatie in de wacht gesleept voor één van de beste PR-campagnes van de Benelux. Het prestigieuze Holmes Report zet daarmee de spotlights op een groot maatschappelijk probleem: mensen zonder verblijfspapieren staan in Nederland buiten spel, en dat moet veranderen.

Om de problemen te agenderen waarmee mensen zonder verblijfspapieren in Nederland te maken hebben, ontwikkelde Leene Communicatie met de Rotterdamse Pauluskerk een uitgekiende PR-strategie, en voerde deze ook uit. Dit gebeurde als onderdeel van een campagne die ontwikkeld en uitgevoerd is samen met de adviseurs van Ziel en Zaligheid, ontwerpbureau Haai, online specialist Marcel van Sprang en communicatiestrateeg Monica Botter. De aanpak resulteerde in Bed, Bad, Brood; deze term is de afgelopen jaren een begrip geworden.

Media-aandacht en motie
Leene Communicatie was verantwoordelijk voor de mediarelaties en PR en introduceerde Bed, Bad en Brood bij Nederlandse pers. De campagne leidde tot veel aandacht in de media en resulteerde uiteindelijk in het indienen van de Pauluskerk-motie in de Tweede Kamer. Deze motie – ingediend door GroenLinks en ChristenUnie – werd aangenomen in het parlement, waarmee het kabinet de opdracht kreeg om deze Pauluskerk-motie uit te voeren.

Bed, bad, brood een begrip
Steffart Buijs van Leene Communicatie: “We zijn blij met deze nominatie. Gaaf ook dat het de tweede keer op rij is dat we een nominatie ontvangen. In 2015 met opdrachtgever Nuon. Dit jaar met Pauluskerk Vluchtelingenwerk. Geweldig dat ons werk zo beoordeeld wordt door de internationale toppers op ons vakgebied. Bed, Bad en Brood is in de afgelopen jaren een begrip geworden. Samen met partners hebben we dit voor elkaar gekregen. Uiteindelijk draait het om de toegevoegde waarde van communicatie. Die is groot. Goede communicatie kan bijdragen aan oplossingen voor grote maatschappelijk vraagstukken; dat laten we met deze casus zien. Als communicatieprofessional mag je er trots op zijn om daarin een rol te spelen. En trots zijn we!”

Andere genomineerden
Uit ruim 2.000 inzendingen zijn voor de categorie Benelux in totaal 5 cases genomineerd. De andere genomineerden zijn:

Over Leene Communicatie
Leene Communicatie is een communicatiebureau met een warm hart voor communicatie over maatschappelijke vraagstukken. In opdracht van private en publieke dienstverleners werkt Leene Communicatie aan het begrijpelijk maken van ingewikkelde onderwerpen. Bij Leene Communicatie werken circa vijftien adviseurs, projectmanagers, tekstschrijvers en contentspecialisten.

Lees wat we verder te vertellen hebben