Contact
Menu
Actueel

Content- en PR-campagne ‘Olie Alert Waddenzee’ onderscheiden met innovatieprijs

De Sabre Awards moeten nog worden uitgereikt, maar nu al is zeker dat de PR- en contentcampagne ‘Olie Alert Waddenzee’ van Rijkswaterstaat in elk geval goed is voor een In2 Sabre Award. Rijkswaterstaat, Maatschap voor Communicatie, Leene Communicatie en VormVijf ontvangen deze Europese prijs voor innovatie in communicatie voor de wijze waarop er in de pers massale aandacht ontstond voor de grootschalige oliebestrijdingsoefening.

Nominatie gouden Sabre

De campagne is door het prestigieuze Holmes Report bovendien genomineerd voor een gouden Sabre Award, de jaarlijkse bekroning voor de beste PR- en contentcampagnes in de EMEA regio. In de categorie Institutional Image – waarbij het draait om het beïnvloeden van de beeldvorming rond overheidsorganisaties – neemt de campagne het op tegen drie concurrenten uit Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Servicegerichte mediabegeleiding

De In2 Sabre Award is specifiek toegekend op basis van de innovatieve PR-aanpak. Met maatwerk en servicegerichte mediabegeleiding – onder meer met persboten en een helikopter – hielpen we tientallen journalisten om op hun eigen manier verslag te doen van de oefening. Bovendien lanceerden we een online media hub: een speciale website met een liveblog, dagverslagen en achtergrondinformatie. Onze social media reporter en een eigen fotograaf maakten foto’s en video’s voor het live blog en de social kanalen van Rijkswaterstaat. Ook de pers kon hiervan gebruikmaken.

Maximale exposure

Met de driedaagse oefening creëerden we landelijk en regionaal maximale exposure. EenVandaag, RTL Nieuws, Jeugdjournaal en Hart van Nederland maakten tv-reportages, net als diverse regionale omroepen. Iedere oefendag waren live interviews en reportages te horen op landelijke en regionale radiozenders, zoals NPO Radio 1 en BNR. Landelijke dagbladen Trouw en de Volkskrant plaatsten een paginagrote reportage, en ook regionale kranten deden uitgebreid verslag. In alle media-uitingen kwam de kernboodschap goed uit de verf, in vorm en inhoud.

Prijsuitreiking

De In2 Sabre Award voor Broadcast Media (earned) zal dinsdag 23 mei worden uitgereikt tijdens het In2 Innovation Summit in het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. ’s Avonds worden de winnaars van de gouden Sabre Awards bekendgemaakt tijdens de traditionele dinerceremonie.

Lees wat we verder te vertellen hebben