Aantrekkelijke en actuele B2B-content

 

Opdrachtgever: Aon Nederland
Opdracht: zorg voor aantrekkelijke B2B-content rond Prinsjesdag
Periode: 2011 – heden

Achtergrond
Aon is adviseur in risicomanagement, employee benefits en verzekeringen. In het kader van de contentmarketing speelt het bedrijf regelmatig in op actuele gebeurtenissen zoals Prinsjesdag.

Opdracht
Jaarlijks brengt Aon op de derde dinsdag in september een speciale editie uit van haar digitale nieuwsbrief: de Prinsjesdagspecial. Hierin komen de belangrijkste plannen voor het komende jaar aan bod, aangevuld met de visie van Aon. Zo deelt Aon kennis, ze laat haar dienstverlening zien en ze toont thought leadership. Leene Communicatie zorgt voor de realisatie van de speciale brief.

Werkwijze en resultaat
We starten met een brainstorm met inhoudelijk deskundigen van Aon en communicatiemedewerkers over mogelijke onderwerpen en de visie van Aon daarop. Samen bepalen we de inhoud van de speciale nieuwsbrief en de insteek van de artikelen. Met behulp van ons advies schrijven de deskundigen vervolgens de teksten voor de nieuwsbrief, die wij redigeren. We maken iedere tekst SEO-geschikt en we leveren ‘snackable content’ voor sociale media. Ook waarborgen we goede interne afstemming. Door op Prinsjesdag snel te schakelen, kan Aon de klanten nog dezelfde dag de nieuwsbrief sturen.

Aon Nederland