Contentmarketing publieke sector

 

Opdrachtgever: ZonMw
Opdracht: maak de resultaten van onderzoeken en de wetenschappelijke artikelen zo zichtbaar mogelijk
Periode: 2009 – 2016

Achtergrond
Het Nationaal Programma Ouderenzorg (NPO) heeft als doel om de zorg voor ouderen met complexe hulpvragen te verbeteren. Meer dan 125 organisaties slaan daarvoor landelijk en regionaal de handen ineen. Doel is een samenhangend zorgaanbod dat beter is afgestemd op de individuele behoeften van ouderen.

Opdracht
Om de zorg voor kwetsbare ouderen beter én efficiënter te maken, voert het NPO projecten, experimenten en onderzoeken uit. Bij elk project en in elke fase mogen de ouderen in kwestie actief meedenken. Onze opdracht is om de resultaten van de verschillende onderzoeken onder de aandacht te brengen, en daarin de stem van de ouderen duidelijk naar voren te laten komen.

Werkwijze en resultaat
Leene Communicatie is vanaf 2009 betrokken bij het NPO. We realiseren een brede contentmix van onder meer video’s, artikelen, Tweets, magazines en nieuwsbrieven om de resultaten van de onderzoeken en experimenten uit het programma zichtbaar te maken. Veruit de meeste content maken we op basis van gesprekken met de ouderen om wie het gaat. Door het verhaal te laten vertellen door de doelgroep, is de inhoud toegankelijker en komt deze bovendien beter binnen. Als laatste project zijn we nauw betrokken bij de ontwikkeling van www.beteroud.nl: de website die moet zorgen voor de verspreiding en implementatie van de innovatieve instrumenten en aanpakken die uit de verschillende projecten zijn gekomen.

Nationaal Programma Ouderenzorg (ZonMw)