Inhoudelijk zichtbaar op social media

 

Opdrachtgever: Connecting Mobility (Rijkswaterstaat)
Opdracht: realiseer zichtbaarheid op social media rond de Intertraffic
Periode: voorjaar 2016

Achtergrond
De overgang naar slimme mobiliteit in Nederland aansporen, dat is het doel van Connecting Mobility. Het programma draagt bij aan de beleidsdoelstellingen voor bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid, verbetert de dienstverlening naar reizigers en maakt publiek verkeersmanagement effectiever en efficiënter.

Opdracht
Op de tweejaarlijkse Intertraffic Amsterdam presenteren bedrijven hun nieuwste producten en technieken op het gebied van infrastructuur, verkeersmanagement, veiligheid en parkeren. Connecting Mobility staat in 2016 op deze verkeerstechnologiebeurs om de voortrekkersrol van Nederland op het gebied van intelligente transportsystemen en slimme mobiliteit in de spotlight te zetten. Maatschap voor Communicatie en Leene Communicatie maken Connecting Mobility tijdens het event zichtbaar op sociale media.

Werkwijze en resultaat
Onze social media journalist zorgt dagelijks voor verschillende typen social content: van korte video-quotes tijdens de dag via Twitter en uitgebreidere interviews op YouTube tot audioverslagen op SoundCloud en live verslaglegging via Periscope. Alle posts hebben stevige en nuttige inhoud en zijn daardoor heel geschikt om te delen. Dagelijks maken we een wrap-up van de dag via Storify. Daarnaast maken we laagdrempelige foto-impressies van de beurs met een 3D-hashtag. Als samenbindend element gebruiken we in de berichten #smarttogether, een hashtag die ook partners gebruiken. Het levert in vier dagen tijd ruim 380 duizend impressies op sociale media op!

Connecting Mobility (Rijkswaterstaat)