Meer bereik met social media reporting

Social media reporting is een onmisbaar onderdeel van een goede social media strategie. De social media journalisten van Leene Communicatie creëren en publiceren live deelbare branded content in de vorm van foto’s, vlogs, snackable posts en podcasts. Deze content is bestemd voor kanalen als YouTube, Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn, SoundCloud et cetera. Met als resultaat: een boost voor de zichtbaarheid en interactie op sociale platforms.

Deelbare content direct beschikbaar
De content wordt ter plekke gemaakt en vaak direct gepubliceerd en verspreid via sociale media. Dit gebeurt op locatie, bijvoorbeeld tijdens in- en externe evenementen, mijlpalen of andere gebeurtenissen. Juist dan heeft deelbare en direct beschikbare content een grote meerwaarde. Daarnaast komt het als tijdlijn terecht in een overzichtsblog of een big story, zoals Storify. Content blijft dus ook later nog bruikbaar en beschikbaar.


Uw vraag

  • Zichtbaar worden op sociale media: hoe pak ik dat aan?
  • Ik ben op zoek naar journalistieke real time verslaggeving
  • Ik zoek een enthousiaste social media journalist
  • Ik wil meer interactie op sociale platforms
  • Er moeten (deelbare) video’s gemaakt worden
  • We willen onze belangrijkste stakeholders laten interviewen
  • We zoeken een effectieve social media aanpak
  • Ik wil pakkende, deelbare sociale media berichten

Professionele verslaggever nieuwe stijl
De social media journalist is een professionele verslaggever nieuwe stijl. Hij doet verslag en biedt anderen een podium om hun visie of mening te geven door vragen te stellen. Aan bezoekers, medewerkers, klanten of sprekers bijvoorbeeld. Op een laagdrempelige manier legt hij contact, nodigt hij uit te reageren en gaat hij in gesprek. Hij is herkenbaar en aanspreekbaar en stimuleert de interactie met uw doelgroepen.

Vanuit de inhoud
Social media journalisten weten vooraf wat u wilt communiceren. Ze verdiepen zich in de onderwerpen waarover u het wilt hebben, uw boodschap, uw verhaal. De smartphone, een microfoon, selfiestick en laptop zijn hun belangrijkste gereedschappen. De social media journalist fotografeert, schrijft, vlogt, monteert en publiceert. Het is een communicatieve duizendpoot die zeer goed met social media uit de voeten kan.

Voordelen

  • Eigentijdse, relevante, deelbare en multimediale content
  • Live gemaakt en gepubliceerd op sociale media
  • Ook na afloop beschikbaar
  • Vergroot de interactie met uw doelgroepen
  • Passend bij uw communicatiedoelstellingen
  • Bereik en effecten uitstekend meetbaar
  • Van één social media journalist tot een compleet team


Onze ervaring

Praktijkcase: meer dan 380.000 impressies in 4 dagen
Vier dagen lang blogde en vlogde een social media journalist van Leene Communicatie voor het programma Connecting Mobility van Rijkswaterstaat op de Intertraffic in Amsterdam. Het resultaat: 380.000 impressies op social media.

Van 5-8 april 2016 bezochten duizenden verkeersprofessionals de meest gezaghebbende verkeerstechnologiebeurs ter wereld: Intertraffic Amsterdam 2016. Samen met leden van Connekt, De Metropoolregio Amsterdam, BeterBenutten-partners en anderen vormde Connecting Mobility het Smart Mobility Center in hal 9. Een social media journalist van Leene Communicatie deed dagelijks verslag. Tweets, vlogs en foto’s waren te lezen en te bekijken op schermen in de stand én online te volgen via socialwall.connectingmobility.nl

Social Reporting - Voorbeeld social wallDagelijks zorgde de social media journalist voor posts met inhoud. Van korte video-quotes tijdens de dag via Twitter en uitgebreidere interviews op YouTube tot audioverslagen op SoundCloud en live verslaglegging via Periscope. Ook maakten we een wrap-up van de dag via Storify (lees de wrap-ups hier). Daarnaast zorgden we voor foto-impressies en retweets van andere deelnemers. De van tevoren afgesproken hashtag (#smarttogether) zorgde voor het samenbindende element.

De social media reporting maakte deel uit van een bredere communicatie-inzet voor Connecting Mobility. In nauwe samenwerking met Maatschap voor Communicatie en VormVijf ontwikkelden we de visuele stijl voor de stand, een Engelstalig magazine over slimme mobiliteit én visuele hashtags waarmee bezoekers op de foto konden.

Kosten en aanpak
Leene Communicatie biedt maatwerkoplossingen. Voor iedere opdracht maken we een offerte. De prijs voor de inzet van social media journalisten is gebaseerd op het aantal mensen dat tegelijkertijd nodig is en het aantal dagen dat zij actief zijn. Daarnaast bieden we andere oplossingen voor uw verslagleggingsvraag: van nieuwsbericht en video-impressie tot e-book of online magazine.


Onze visie

We delen onze kennis en ervaringen onder meer via blogs.

  • Beter zichtbaar worden? Schakel een social media journalist in!
    Vier dagen lang blogde en vlogde een social media journalist van Leene Communicatie voor het programma Connecting Mobility van Rijkswaterstaat. Het resultaat? Lees verder…
  • Trends in video voor contentmarketing
    Dronevideo’s. Virtual Reality. Social video op Instagram of Twitter. Online mini-documentaires. De ontwikkelingen in video voor contentmarketing staan bepaald niet stil. Lees verder…
  • Jaarverslag: een jaar lang scoren met snackable content
    Met ‘snackable content’, social video en podcasts valt een aantrekkelijk, eigentijds verslag te maken. Lees verder…
  • Snap jij het, snap ik het
    Binnen de interne communicatie, overheidscommunicatie en contentmarketing is Snapchat een belangrijk communicatiemiddel gebleken. Lees verder…

Vrijblijvende afspraak?

Leene Communicatie biedt:

Peter

  • Zeer ervaren social journalisten
  • Focus op begrijpelijkheid en aantrekkelijkheid
  • Creatief in creatie en degelijk in de aanpak
  • Multimediale aanpak: online, social en in print
  • Snel en flexibel inzetbaar – zowel voor onderdelen als het volledige jaarverslagproject
  • Aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding

Neem contact op met Peter van Apeldoorn