Frans Petersen (1983) is samen met Steffart Buijs en Peter van Apeldoorn directeur/partner van Leene Communicatie bv. Als strategisch adviseur, project- en accountmanager zet hij het liefst samen met de opdrachtgever de schouders onder een mooie klus: resultaat- én relatiegericht. Hij haalt plezier en voldoening uit het samen (her)ontdekken wat de uitdaging is en daar een passende, creatieve invulling aan geven. Als geen ander weet hij hoe belangrijk het is om daarbij zowel het interne als het externe speelveld in het oog te houden.
Werkt voor
Frans duikt graag in de organisatie van de opdrachtgever om te zoeken naar de vraag achter de vraag of het verhaal achter het verhaal. Als spin in het web legt hij intern en extern verbanden en komt hij tot een breed gedragen, relevante communicatieaanpak. Momenteel ondersteunt Frans onder andere de provincie Zuid-Holland bij het fiets- en verkeersveiligheidsbeleid en de daarbij horende programma’s, projecten en strategische samenwerkingen.
Achtergrond
Nadat hij na zijn opleiding HBO Communicatie enige tijd als freelance (muziek)journalist en copywriter had gewerkt, ging Frans aan de slag als communicatieadviseur bij de gemeente Rotterdam. Daar deed hij ervaring op met het begeleiden van participatietrajecten, gebiedsmarketing, omgevingscommunicatie en perswoordvoering. In 2017 maakte hij de overstap naar Leene Communicatie.