Als ervaren storyteller werkt Maarten Hagg (1980) altijd vanuit het verhaal. Hij helpt organisaties en personen hun verhaal beter te vertellen en neemt als dat zo uitkomt ook zelf de woordvoering voor zijn rekening. Daarbij maakt hij graag gebruik van de mogelijkheden die innovatieve platforms, handige apps en social media bieden. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, en de prachtige verhalen die daarmee verbonden zijn. Zijn motto: een sterk verhaal verdient een goede strategie.
Werkt voor
Bij Leene Communicatie houdt Maarten zich sinds 2016 vooral bezig met woordvoering, persvoorlichting, PR en mediarelaties, en advisering op dit gebied. Daarnaast maakt hij graag podcasts en video’s. Maarten werkt voor diverse ministeries, uitvoeringsorganisaties, dienstverleners en brancheverenigingen. Zo was en is hij betrokken bij projecten voor Vattenfall, Rijkswaterstaat, de Gezondheidsraad, Randstad en de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG). Maarten is een zelfstandige teamplayer die strategisch inzicht combineert met een hands-on-mentaliteit. Hij geeft graag mediatrainingen, leidt message house sessies en neemt het voortouw bij de ontwikkeling van communicatieconcepten.
Achtergrond
Maarten werkte ruim elf jaar als radioverslaggever en presentator. Voor Radio 1 kwam hij in alle hoeken van de samenleving en zag hij hoe politieke beslissingen burgers raken. Hij leerde dat elk verhaal minstens twee kanten heeft. Tegelijkertijd groeide zijn maatschappelijke betrokkenheid. Zijn belangstelling gaat uit naar maatschappelijk thema’s zoals duurzaamheid, mobiliteit, veiligheid, arbeid en gezondheid. En de keuzes die bedrijven, overheden en burgers daarin kunnen maken. Hij heeft er plezier in om complexe onderwerpen te vertalen naar begrijpelijke verhalen waarmee je een breed publiek bereikt en boeit.