Martin (1971) is senior communicatie- en contentadviseur bij Leene Communicatie. Zijn lievelingsprojecten bevinden zich op het snijvlak van communicatie, content en dienstverlening. Hij streeft in zijn werk naar eenvoud en gemak. Onder het motto: waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?
Werkt voor
Martin is specialist in begrijpelijke klantcommunicatie. Als projectleider leidt hij grote communicatie- of contenttrajecten in goede banen, maar met evenveel plezier stort hij zich op het schrijven van een begrijpelijke brief of webpagina over bijvoorbeeld pensioen of de nieuwe Omgevingswet. ‘Klant’ zijn bij de overheid, een (pensioen)verzekeraar, een bank of een energieleverancier moet volgens hem makkelijk en begrijpelijk zijn. Het moet vertrouwen geven. En als je als klant iets wil of moet regelen, dan moet dat logisch zijn en slim ondersteund worden. Zonder omwegen, gedoe, onduidelijkheden of stress. Daarom zet Martin bij Leene Communicatie zijn tanden in projecten voor pensioenuitvoerders, woningcorporaties, omgevingsdiensten, financiële dienstverleners en diverse gemeenten en ministeries.
Achtergrond
Martin studeerde Nederlands en heeft meer dan 23 jaar bureau-ervaring. Maar hij weet ook wat het is om bij overheidsorganisaties en pensioenuitvoerders te werken. Zijn kennis vertaalde hij naar enkele hoofdstukken in het hbo-studieboek ‘Zo communiceer je schriftelijk’. Ook schreef hij blogs voor Frankwatching. In 2009 ontwikkelde hij een webformulier dat werd verkozen tot het meest begrijpelijke formulier van Nederland.