Patrick van Rooijen (1968) werkt als commercieel directeur bij Leene Communicatie. Hij combineert zijn ervaring in het communicatievak met kennis van marketing en zijn passie voor sales. Hij zorgt onder andere voor de vertaling van offerteaanvragen naar passende aanbiedingen voor opdrachtgevers.
Werkt voor
Patrick legt contacten, benadert samenwerkingspartners en deelt kennis van het bureau met de publieke en private sector. De focus van Patrick ligt bij het verstevigen van de band met bestaande relaties en het actief benaderen van nieuwe markten en opdrachtgevers. Ook doet hij onderzoek naar de vraag in de markt: wat speelt er en welke maatschappelijke ontwikkelingen zijn relevant voor onze eigen koers? Om vervolgens samen met zijn collega’s bij Leene Communicatie de gewenste oplossingen te organiseren.
Achtergrond
Patrick werkte zo’n 10 jaar als communicatieadviseur bij een communicatiebureau en had daarna diverse sales- en marketingfuncties in het bedrijfsleven. Die verbreding en verdieping van zijn kennis van marketing en sales zet hij nu in voor Leene Communicatie. Communicatie is een prachtig, inhoudelijk vakgebied met ook commerciële kansen en afwegingen. Die combinatie maakt dat hij de mooiste baan van Leene Communicatie heeft, zoals hij zelf zegt.