Leene Communicatie is driemaal genomineerd voor een Sabre Award (EMEA). De Sabre Award is de Oscar onder de communicatieprijzen en wordt op 23 mei uitgereikt in Amsterdam.
Nuon/Vattenfall
De eerste nominatie is met Nuon/Vattenfall. We zijn genomineerd voor de PR- en contentcampagne voor het Nuon Solar Team, in de categorie Sponsorships. Hier vind je de case: https://vimeo.com/247993753.
De finalisten in de categorie Sponsorship zijn:
- AIB Backing Club & County #TheToughest — AIB with Wilson Hartnell
- Champion the Trophy – UEFA Champions League Trophy Tour presented by Heineken — Heineken with Edelman London
- Chiara Organica – A Circular Pizza Made from Leftover Beer — Spendrups with FLB Europa
- Indeed Job of the Match — Indeed with Hill + Knowlton Strategies GmbH
- Join The Winning Team — Nuon, part of Vattenfall with Leene Communicatie
Amsterdam ArenA
De tweede nominatie is met de Amsterdam ArenA. In de categorie Entertainment werd de PR- en contentcampagne rond de vervanging van de stadionstoelen geselecteerd voor een prijs. Hier vind je de case: https://vimeo.com/252487389.
De finalisten in de categorie Entertainment zijn:
- Diablo III: The Haunted Experience — Blizzard with Wenderfalck
- The Drama Kitchen — Sky Atlantic with Unity
- Museum of News — 1 1 media with Grestodorchuk PR
- Optimus Prime Takes Over the Subway Station — NOS Audiovisuais with Lift World
- Second Life for Stadium Seats Amsterdam ArenA — Amsterdam ArenA with Leene Communicatie
Rijkswaterstaat
Ten slotte sleepten we een derde nominatie in de wacht voor Rijkswaterstaat, in de categorie Institutional Image. Samen met Maatschap voor Communicatie en ontwerpbureau Vorm Vijf ontwikkelden we een PR- en contentcampagne rond de oefening Olie Alert Waddenzee. Hier staat daarover meer informatie: http://www.leenecommunicatie.nl/maximale-exposure-voor-oliebestrijdingsoefening-waddenzee/
De finalisten in de categorie Institutional Image zijn:
- #erasmusbabies — The Office of the European Commission Spain with Canela Public Relations
GYGP — Barilla - Instinctif Partners SABRE Submission — Bryte Insurance Company Ltd with Instinctif Partners
- Oil Alert Wadden Sea — Rijkswaterstaat with Maatschap voor Communicatie and Leene Communicatie en VormVijf
- Scammer Nanas — Get Safe Online with Unity
Het prestigieuze Holmes Report bekroont jaarlijks de beste PR- en contentcampagnes met een Sabre Award.