Sinds begin december staat het duurzaamheidsverslag van de ArenA online: een interactief magazine met een mix van graphics, foto’s, video’s en geschreven content.
Het verslag is het derde duurzaamheidsverslag op rij dat we in opdracht van Amsterdam ArenA mochten produceren. Vorig jaar maakten we met de ArenA de stap naar online; dit jaar voegden we tal van nieuwe elementen aan het digitale magazine toe. Zoals een bewegende cover, interactieve infografics en volop mogelijkheden om de content te delen via mail en social media.
Hoogtepunten zijn het video-voorwoord met onder meer Frank de Boer en Duncan Stutterheim en een mooie fotorapportage over de installatie van de zonnepanelen op het dak van het stadion. Ook de interviews met Peter Smink (CEO Nuon) en Abdeluheb Choho (wethouder Amsterdam) leverde interessante content op.
We dachten ook mee over de mogelijkheden om met het verslag een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken. Dat resulteerde onder meer in een prikkelende trailer die naar stakeholders en partners wordt gestuurd en op de social media-kanalen van Amsterdam ArenA verschijnt.
Leene Communicatie was verantwoordelijk voor de totale productie van het verslag. We werkten daarbij samen met vormgeversbureau Spring en fotograaf Jorrit Lousberg.
Nieuwsgierig? Kijk dan snel op www.vanzelfsprekendduurzaam.nl.