Contact
Menu
Actueel

Nuon Solar Team onthult zonnewagen Nuna8

De Nuna8 bij de onthulling op Paleis Soestdijk Na maandenlang in het diepste geheim aan de zonneauto te hebben gewerkt, toonde het Nuon Solar Team op maandag 3 augustus eindelijk haar Nuna8 aan de buitenwereld. In de zonovergoten tuin van Paleis Soestdijk mochten vrienden, familie en aanwezige journalisten een eerste blik werpen op het splinternieuwe technische hoogstandje. Leene Communicatie was erbij en ondersteunde Nuon en het Nuon Solar Team bij de PR.

30 kilo lichter
De nieuwe zonneauto is 30 kilo lichter en 11 centimeter korter dan zijn voorganger, Nuna7. Ook heeft hij 9% minder luchtweerstand. Teamcaptain Mark Hupkens en coureur Tim van Leeuwen vertelden in de Oranjerie bij het paleis welke innovaties ze in de wagen hebben toegepast om zich te verzekeren van opnieuw een eerste plek in de World Solar Challenge, aanstaande oktober in Australië. Van Leeuwen schat de kansen van het team hoog in: “De auto bevat alle eigenschappen die een goede zonneauto moet hebben. Sneller dan Nuna7 zijn we absoluut, we gaan kijken of dat genoeg is om onze concurrentie te verslaan.”

Onthulling
Na de presentaties werden de aanwezige gasten door een drietal lakeien naar de tuin van het paleis begeleid, waar de teamleden Nuna8 onder groot applaus onthulden. Er was bij het publiek vooral veel aandacht voor de pasfoto’s op de zijkant van de zonnewagen. Belangstellenden konden meedoen aan een crowdfundingactie, waarbij zij voor een klein bedrag hun pasfoto op de auto konden laten zetten. Uiteraard wilde iedereen die dat had gedaan even kijken waar zijn foto terecht was gekomen. Ondertussen hadden de teamleden tijd om de pers te woord te staan.

Er was bij het publiek vooral veel aandacht voor de pasfoto’s op de zijkant van de zonnewagen.
Er was bij het publiek vooral veel aandacht voor de pasfoto’s op de zijkant van de zonnewagen.

In de media

De onthulling van Nuna8 werd breed belicht in de media. Zo besteedden onder andere Hart van Nederland en RTV Utrecht een item aan de presentatie, werden de teamleden geïnterviewd door Radio1 en BNR Nieuwsradio, verscheen er een artikel in het AD en stond er een videoverslag op de website van Trouw. Ook in de regionale media is de onthulling uitgebreid aan bod gekomen. Dit mede dankzij de op maat gemaakte persberichten waarin per regio het teamlid dat daar vandaan komt, werd uitgelicht met een quote en een foto.

Bij dit evenement assisteerde Leene Communicatie Nuon opnieuw bij het gehele perstraject. We benaderden relevante journalisten en begeleidden hen op de dag zelf, we adviseerden Nuon en de teamleden en we schreven, verstuurden en monitorden de persberichten.

Leene Communicatie blijft de komende tijd betrokken bij de PR van het Nuon Solar Team rondom de voorbereidingen van de race, het vertrek naar Australië en de race zelf.

Het Nuon Solar Team
Het Nuon Solar Team
[Foto’s: Jan Willem de Venster]

Lees wat we verder te vertellen hebben