Contact
Menu
Actueel

Slim beheer van nieuwe en bestaande content

Natuurlijk is het goed om als organisatie regelmatig van je laten horen op LinkedIn, Twitter of Facebook. Wanneer je een nieuwe website, e-magazine of videofilm hebt geproduceerd, verspreid je die waarschijnlijk altijd. Maar social media zijn ook handig om te laten zien wat voor kennis en ervaring je in huis hebt. En om volgers en potentiële klanten ervan te overtuigen dat ze bij jóu moeten zijn.

Creatie en curation
Voor onze opdrachtgevers werken wij graag aan contentcreatie. Wij schrijven bijvoorbeeld whitepapers, longreads, e-magazines of webteksten en we maken video’s. Essentieel voor onze opdrachtgever is dat de content vervolgens ook onder de aandacht komt bij de doelgroep. Ook daar zorgen wij voor, onder andere via slim gebruik van social media. Maar wij wijzen opdrachtgevers ook op relevante content die via allerlei kanalen tot ons komt. Zij kunnen daarmee hun kennis vergroten, maar die content ook weer inzetten om anderen te inspireren. Dat wordt ook wel content curation genoemd.

Eigen twist aan bestaande content
Content curation betekent dat je al bestaande content verzamelt, selecteert, van commentaar voorziet en vervolgens weer deelt met anderen. Je hoeft dus niet alle content zelf te produceren om jouw bedrijf of organisatie toch als expert te profileren. Je kunt bijvoorbeeld interessante artikelen of commentaren van anderen (met bronvermelding!) delen met je klanten of volgers. Door er je eigen twist aan te geven met een opmerking of extra kennis of nieuwe links toe te voegen, maak je er een eigen bericht van. Op die manier geef je meerwaarde aan al bestaande content. Een content curator kan bijvoorbeeld gebruikmaken van newsfeeds of knipseldiensten om geschikte content te selecteren.

Wie post wat
Bij het verspreiden van de content houd je er rekening mee dat verschillende doelgroepen op verschillende social media komen en dat hun interesse verschilt. Binnen een kleine organisatie kun je met elkaar afstemmen welke medewerker wanneer post via welk kanaal. In grotere bedrijven kun je daar tools voor gebruiken zoals Magpipe van Howards Home. Die kunnen helpen om jezelf als organisatie te laten zien, zonder dat volgers op één moment tien keer hetzelfde bericht op hun tijdlijn ontvangen.

Goede mix
Goede content curation betekent dus een evenwichtige mix tussen het plaatsen van nieuwe content en het upgraden van bestaande content. Jouw volgers profiteren van de informatie die jij voor ze filtert en zien jou als expert. En zonder dat je continu nieuwe content hoeft te maken, kan jouw organisatie zich toch regelmatig laten zien op alle relevante social media.

Meer weten of hulp nodig bij het creëren of filteren van relevante content? Neem contact op met Laura: laura@leenecommunicatie.nl.

Lees wat we verder te vertellen hebben