Een serie longreads die we schreven voor Rijkswaterstaat is door de jury van de Grand Prix Content Marketing prijswaardig bevonden. We zijn genomineerd voor een Award in de categorie Beste Long Read. En daar zijn we uiteraard trots op!
De acht hoogwaardige longreads maakten we in samenwerking met Maatschap voor Communicatie en VormVijf voor het programma Ruimte voor de Rivier van Rijkswaterstaat. De multimediale verhalen hebben als doel kennis te delen met waterprofessionals over een groot en ingewikkeld overheidsprogramma. We kozen heel bewust voor de digitale, journalistieke longread, omdat we hierin zowel tekst als beeld, video, graphics en doorverwijzingen konden verwerken. Daarmee ontstonden er verschillende verdiepingslagen.
Elk thema een verhaal
Kenmerkend voor de Ruimte voor de Rivier-longreads is dat deze zich telkens richten op een specifiek thema dat we uitlichten in de vorm van een verhaal. ‘TEDx-waardige’ interviewkandidaten – betrokken deskundigen of onafhankelijke experts – vertellen deze verhalen op een aantrekkelijke manier.
Beoordeeld op resultaat
Een veiliger rivierengebied én een aantrekkelijke leefomgeving; dat is het resultaat van het programma Ruimte voor de Rivier. Bovendien is het een kraamkamer geweest voor een groot aantal vernieuwingen in de manier waarop we in Nederland met waterveiligheid en grote projecten omgaan. Ruimte voor de Rivier heeft op veel verschillende terreinen een enorme hoeveelheid kennis en ervaring opgeleverd. Kennis die via longreads uitstekend gedeeld kan worden met de doelgroep van professioneel geïnteresseerden. Dit sloot naadloos aan bij de beoordelingscriteria van de jury die op zoek was naar longreads of whitepapers die op een kwalitatief hoogwaardige wijze een verrijking vormen voor de betreffende doelgroep. Verder wegen de doelstelling en gekozen middelen mee.
Uitreiking en andere genomineerden
Tijdens de uitreiking op donderdag 17 november in deFabrique in Utrecht wordt, per categorie, bekend gemaakt wie de Award mee naar huis mag nemen. De andere genomineerden in de categorie Beste Long Read zijn:
– KPMG Innovators – Hoe Tomtom de Perfect Storm overleefde
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: KPMG Nederland
– TÊTE-À-TÊTE
Bureau: G+J Custom Content
Opdrachtgever: TEFAF