Eervolle Sabre-vermelding voor Leene Communicatie

Leene Communicatie heeft als enige Nederlandse communicatiebureau een eervolle vermelding in de wacht gesleept voor de beste blog/opiniebijdrage in Europa in 2014. Dat is op 16 april 2014 bekend gemaakt door het prestigieuze Holmes Report.

Het ‘Certificate of Excellence’ is toegekend voor de opiniebijdrage die Leene Communicatie schreef in opdracht van de Rotterdamse Pauluskerk. Holmes Report reikt jaarlijks prijzen uit aan de beste communicatiebureaus van Europa op basis van concrete cases. Ruim 2.000 bureaus doen aan mee aan deze jaarlijkse competitie.

In de opiniebijdrage stelt de voorman van de Pauluskerk – ds. Dick Couvée – de verschillen tussen rijk en arm aan de orde. Couvée roept op tot meer begrip voor mensen die leven in financieel moeilijke omstandigheden. Het stuk kreeg de titel ‘wegkijkstaat’ mee, een woord dat in de Nederlandse taal nog niet bestond en door Van Dale werd voorgedragen als Woord van het Jaar 2014. Het woord ‘wegkijkstaat’ is in het Engels vertaald naar ‘turn a blind eye’ society’ door vertaalster Coline Lugassy en werd opgenomen in het officiële ‘Legal and Economic Lexicon’.

Het artikel ‘Nederland verandert van verzorgingsstaat in wegkijkstaat’ is op 30 juni 2014 gepubliceerd in NRC Next en NRC Handelsblad en kreeg enorm veel aandacht en respons. Het verscheen in tal van andere dagbladen en op weblogs als Joop.nl en SocialeVraagstukken.nl, leidde tot veel uitnodigingen voor spreekbeurten en interviewverzoeken en bereikte miljoenen mensen.

Leene Communicatie is nog in de race voor een gouden plak van Holmes Report met de PR voor de Nuon Club Competitie. De uitslag hiervan wordt op 19 mei bekend gemaakt in Londen.